de eerste VON SOLO op de nieuwe pom

Home Forums Aankondigingen de eerste VON SOLO op de nieuwe pom

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #149
      Pom Wolff
      Sleutelbeheerder

      Visionair

      nog niet op de juiste plaats – de juiste dag nog niet en dan ook nog onder constructie – het deert VON SOLO allemaal niet.  de donderdagcolumn dendert voort – op de oude pom op de nieuwe pom! proost:

       

      POMgedichten presenteert de donderdag column:
      VON SOLO, FEAR AND LOATHING IN POWEZIE LAND!!!
      Openhartige openbaringen van de Jeff Koons van de vaderlandse powezie.

      Von Solo kent men vaak om zijn vrouwonvriendelijke imago. Als iemand die ageert tegen feminisme. De verschillen tussen man en vrouw zijn er en ik licht ze inderdaad uit waar dat van belang is. Een trendsetter ben ik. Al jaren. Daardoor zal ik ook nooit trendy zijn. Dat ben ik ver voorbij…
      En columnerend Nederland weet het. James Worthy en Sunny Bergman lezen mijn columns. Wat u bij hen leest, stond altijd al een paar weken of soms zelfs al maanden eerder voor u op POMgedichten.

       

      Deel 105. #zeghet

      22 oktober 2015, Von Solo, Womanizer
      http://www.pomgedichten.nl/oud/modules/news/article.php?storyid=6665

      2 november 2015, Sunny Bergman, #zeghet

      6 november 2015, James Worthy, Langs elkaar heen vrijen

      Sinds jaar en dag ben ik opzoek naar de waarheid achter liefde en seks. En steeds kom ik een beetje dichter bij. Begin oktober werd me duidelijk dat seks bij mannen een graadmeter is waaraan ze hun mannelijkheid of hun plek in de pik-orde kunnen afmeten. Eind oktober heb ik dit neergeschreven en gepubliceerd.

      Begin november startte het #zeghet-initiatief. De zoveelste goedbedoelde actie om seksueel misbruik aan te kaarten. Op voorhand geef ik aan dat ik inhoudelijk geen kritiek ga geven op deze actie. Wat er staat, staat er en staat wat mij betreft niet ter discussie. U leest echter wel expliciet goedbedoeld. Dat is omdat de bedoeling er achter goed is, maar de aanpak geen effect gaat hebben. Het pakt niet de wortel aan. En dan bedoel ik niet de wortel die een peen is. En een paar dagen geleden komt James W. er dan nog even achter aan met een verhaal waar bij in zijn conclusie exact hetzelfde vaststelt als wat een aantal weken daarvoor op POM gesouffleerd werd. Dat komt dichterbij de kern.

      Hier zal u geopenbaard worden, wat in beide voorgenoemde verhalen mist. Eerst de volgende baude uitspraak: ‘Seksueel misbruik heeft psychologische gevolgen. Psychologisch misbruik heeft seksuele gevolgen.’

      De kern ligt is wat ik in mijn column ‘Womanizer’ zo treffend weet te beschrijven. Mannen nemen seks als graadmeter voor hun zelfvertrouwen. En vrouwen weten dit en maken gebruik van deze zwakte. Het is echter een splijtzwam. Een stuk explosief dat net zo makkelijk in het eigen gezicht ontploft.
      Maar alle macht en manipulatie in deze wereld is hier in de kern op gebaseerd. Zolang de duivel het voor elkaar krijgt de mens wijs te maken dat hij niet bestaat vaart hij er wel bij. Let u op. Openlijke erotisatie zorgt er voor dat vrouwen anorexia krijgen en onzeker worden en mannen enkel nog betrachten zo veel mogelijk vrouwen te naaien. Bizarre bende. En ik ga er niets aan veranderen. Tachtig à vijfennegentig procent van de Nederlandse samenleving kijkt pulp op televisie, vind een nieuwe breedbeeld belangrijker dan een mooi schilderij. En leest liever kant en klaar columnsnelvoer dan een boek. Van deze mensen moeten we het niet hebben. Maar dat zijn wel de meeste. #zeghet gaat hoogstens vijf procent van de mannen aanspreken. De rest swiped het zo weer weg. Want zo zijn ze. Hersenlozen. Onverschillig. Of het nu in het verkeer, op het werk, achter de TV of in bed met iemand is. Buiten het eigenbelang telt er niets.

      Eigenlijk zijn zowel ‘moderne’ mannen als vrouwen zielige wezens, die eigenlijk niet in staat blijken te leren van de geschiedenis en vorm te geven aan een toekomst. Alles is nu. Want vernieuwen eist durf en het kunnen omgaan met mislukkingen. En falen mag niet. Dus moet er geneukt worden. Veel. Door zowel de man als de vrouw. Waarbij de één wat meer slachtoffer dan de ander. En als het dan allemaal toch weer niet lukt, dan vallen ze terug op oerinstincten. Bij mannen is dat fysiek geweld. Bij vrouwen zijn dat psychologische spelletjes.

      Het probleem is in basis dat seks nog altijd het grootste taboe is. En dat is omdat het de kern van ons bestaan raakt. Onze overlevingsmodus. En het de bron van macht is. En we allemaal stiekem vervelende machtswellustelingen zijn. Seks in Nederland moet zo openlijk mogelijk besproken worden. Alles moet en plein pubique. Maar in onze slaapkamers wordt er niet gepraat. Als het intiem wordt, dan nemen we afstand van die openheid. Ik pleit voor een nieuwe openheid. Een nieuwe seksuele revolutie. Afstand nemen van het Angelsaksische kwantiteitsdenken. En werken naar een nieuwe definitie van kwaliteit. Seks ís geen commodity. Maar zo zien we het als maatschappij wel. Zo wordt ons dat via de media en onze ‘ vrije’ cultuur geïndoctrineerd. Alles is tot een commodity verworden. En daar moeten we vanaf. Dat kan niet met een oplossing in de vorm van een consumptie artikel. We hebben een revolutie nodig! Seks is buiten een dankbaar discussie onderwerp en casual ding namelijk ook nog eens één van de meest spirituele wijzen waarop geliefden zich totaal kunnen verenigen in geest en lichaam.

      En natuurlijk zal ik ook om deze column weer verguisd worden. Maar ik plaats mij dan ook liever in het rijtje Tarantino en Herman Brusselmans dan in de kollommen van de lichten als S.B. en J.W. Over twee weken consumeert de goegemeente hetzelfde verhaal ontdaan van de kern weer met een afgezwakt easy-sausje en dan knikken we gedwee weer allemaal ja. Meer dan lauwe marketing is het niet. Het wrede lot van een trendsetter en visionair. Maar altijd nog minder wreed dan het lot dat de lezers treft. Want u word dagelijks genomen waar u zelf bij staat. Heel zachtjes een heel smooth. U consumeert het en zou het bijna lekker gaan vinden. Ik #zeghet u maar even.

      Deel 88. Intergalactisch
      Deel 89. Wild horses
      Deel 90. Eeuwige liefde
      Deel 91. Boze Buurman
      Deel 92. Het leed dat sociaal zijn en camperen heet
      Deel 93. Carnaval Festival
      Deel 94. Yes, we can
      Deel 95. Het grootste geluk
      Deel 96. Vluchten kan niet meer
      Deel 97. Suicide Solution
      Deel 98. De Afvallige
      Deel 99. First time right
      Deel 100. Haarfijn
      Deel 101. Bukken
      Deel 102. Womanizer
      Deel 103. Onmogelijk
      Deel 104. Quetzal

      http://www.vonsolo.nl

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.