We noemen haar Fleur. Maar zo heet ze niet, want ze is geanonimiseerd. Fleur is een keurige vrouw van in de dertig. Ze is gelukkig getrouwd, heeft een kind en een leuke baan. Soms gaat ze met de meiden op vakantie. Deze keer had ze goede gesprekken met haar vriendinnen. Dat mondde er in uit, dat ze dingen deed, die ze anders niet zou doen. De zon was al onder en ze knoopte in haar eentje nog een gesprek aan met een grijze oudere man in de strandbar. Er was meteen een klik. Dit leidde tot een nacht van spannende, opwindende seks. Ze had niet verwacht, dat ze hem over haar gezicht zou laten klaarkomen of dat ze het anaal zou doen. Ook de dingen die ze allemaal zei, had ze niet vooraf zien aankomen. Toch was het allemaal gebeurd en had ze geen spijt. Het was het waard en zou een geheim blijven, dat ze zou koesteren. Haar ‘bodypump lessen’ neemt ze mee naar de slaapkamer thuis.
Ik erger me kapot aan dat soort ‘geile vrouwenverhalen’. Fleur bestaat enkel in het hoofd van de redacteur, die marketing heeft gestudeerd. Elke vrouw, die zegt dat ze wellustig is, doet dat over het algemeen voor reclamedoeleinden. Natuurlijk zijn er wel wellustige vrouwen. Maar dat zijn er niet veel. Misschien een promille van de populatie. En uiteraard heeft ‘normale’ een vrouw ook wel eens behoeftes, maar dat zijn momenten en die gaan voorbij, net als de maandstonden.
Bij vrouwen werkt het gewoon anders dan bij mannen. Als een vrouw een café binnen loopt, kan ze binnen vijf minuten gratis met een man naar buiten lopen voor seks. Waarom doet een vrouw dat dan niet? Twee redenen. De eisen die een vrouw stelt zijn veel hoger, dan de die een man stelt. Ten tweede hebben vrouwen veel minder zin. Het is een markt van vraag en aanbod, waarbij er een veel grotere vraag bestaat, dan dat er aan de andere kant aanbod is. Daarnaast is het aanbod, dat voor de vrouw in aanmerking komt, véél lager, doordat de eisen véél hoger liggen. Alles moet precies kloppen. Het gevoel, de vonk, het moment, de klik, de kaaklijn, het timbre van de stem, de lengte van de lul en of de was al is opgehangen.
Het beste, dat je kunt bereiken, als je tot de meerderheid van de mannen (en vrouwen) behoort, is een karig compromis is. Accepteren, dat veel van je verlangens nooit vervuld zullen worden. Blij zijn met wat je hebt. En machteloos afwachten tot ‘het moment’ ooit weer komt. Laten we ons als mannen en vrouwen niks wijs laten maken. Fleur bestaat alleen in sprookjes. En zelfs daar zal ze haar beloftes niet gestand doen. Enkel bonobo’s en homo’s doen het beter.
VON SOLO DICHTER, COLUMNIST, PERFORMER EN CINEAST Check de actualiteiten van VON SOLO op www.vonsolo.nl Lees ook de wekelijkse column van VON SOLO op www.POMgedichten.nl
Share This:
Gepubliceerd door Pom Wolff
Hoi, welkom op mijn site pomgedichten. De site is in langzame opbouw net als de dichter. Ik ben geboren in Amsterdam, ik leef daar en wil daar ook wel doodgaan. Ik studeerde Nederlands aan de Universiteit van Amsterdam, Rechten aan de Vrije Universiteit en werk als juridisch adviseur in de hoofdstad. Jan Arends is mijn favoriete dichter dan Kopland dan Menno Wigman. Paul van Ostaijen mijn dandyman.
In slammersland geniet ik van Roop, Karlijn Groet, Peter M van der Linden - ACG natuurlijk, Ditmar Bakker, Jürgen Smit en Daan Doesborgh. En wat moet ik zeggen nog van Robin Block ( “hee ouwe wolf”) de wildemannen, lucky fonz III - Sander Koolwijk of Tom Zinger: "er is hier zeker 80 centimeter plant waar jij geen weet van hebt...." - mijn windroosmaatjes.
Mijn optredens bezorgden mij eretitels: landelijk slamfinalist 2003, 2004, 2005 en brons in Tivoli in 2006, 2007 en 2010, 2011, 2012 en ook weer in 2013. - Dichter van het jaar in Delft 2005, voorts slamjaarwinnaar 2005 van de poëzieslag in Festina Len-te te Amsterdam, winnaar van Slamersfoort 2006. Jaarfinale Zeist 2007 en de BRUNA poézieprijs 2007 in mijn zak. Ik ben de hoogste nieuwe binnenkomer op de jaar-lijkse top-200 lijst van bekendste dichters Rottend Staal – Epibreren 2005. In 2008 kreeg Pom Wolff De Gouden Slamburger uitgereikt vanuit de Universiteit Utrecht – afdeling letteren en won hij het 2e Drentse open dichtfestival. op 19 april 2009 verscheen de bundel 'die ziekte van guigelton' - winnaar jaarfinale slamersfoort 2009. in 2010 won hij de dicht-slam-rap van boxtel en de dobbelslam van entiteit blauw te utrecht. in 2012 de grote prijs van Grimbergen én DE REBELPRIJS voor de poëzie van de REBELLENKLUP. Tot zover enig geronk. In 2014 presenteerde uitgeverij Douane op 22/11 in Café Eijlders de pracht bundel: 'een vrouw schrijft een jongen'.
Sven Ariaans schreef in zijn juryjrapport Festina Lente Amsterdam: “Het is iemand die je zenuwen blootlegt om vervolgens op vaderlijke toon te zeggen dat die pijn jouw pijn moet zijn en dat er geen zalf bestaat. Elke cognitieve dissonantie die je voor jezelf op prettig hypocriete wijze had opgeheven, wordt je ingewreven, of zoals medejurylid Simon Vinkenoog het kernachtig zei: "hij verschaft illusieloos inzicht in de werkelijkheid". Ik voel me in deze omschrijving wel thuis.)
'je bent erg mens' van pom wolff verscheen in de befaamde Windroosserie in september 2005 en was in een mum van tijd uitverkocht. Nieuw werk - 'toen je stilte stuurde' verscheen op 18 november 2006 wederom bij Uitgeverij Holland te Haarlem. ook deze bundel was meteen uitverkocht. erik jan Harmens interviewde pom wolff over deze bundel in de avonden van villa VPRO.
Bekijk meer berichten
Doe mee met de conversatie
1 reactie
Dit sluit ook aan op de werkelijkheid dat vrouwen spijt hebben van met wie ze seks hebben gehad en mannen hebben spijt van met wie ze geen seks hebben gehad. Althans in de heterowereld. Voor bonobo’s ligt het wellicht weer anders.
Dit sluit ook aan op de werkelijkheid dat vrouwen spijt hebben van met wie ze seks hebben gehad en mannen hebben spijt van met wie ze geen seks hebben gehad. Althans in de heterowereld. Voor bonobo’s ligt het wellicht weer anders.