hysterie om vertrek mejuffer reisig naar heerlen – de jong maakt het erg bont

Home Forums Algemeen hysterie om vertrek mejuffer reisig naar heerlen – de jong maakt het erg bont

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #836
      Pom Wolff
      Sleutelbeheerder

      mart

       

      hysterische tekst van martin aart de jong op het vertrek van amber helena reisig naar heerlen

      het was de zangeres karlijn groet, voorheen dichter, die onze heerlense nog goede raad gaf op op haar uitzinnige schreeuw – weet er iemand of er ook maar iets te doen is in heerlen. karlijn groet schreef: neem de trein naar amsterdam. wijze raad werd in de wind geslagen – iets met enorme keelpijnen, amputaties (‘maar ook zwellingen hoor’)  en ander ongerief maakten het amber niet echt mogelijk af te reizen naar 020. en zie daar martin aart de jong zou martin aart de jong niet zijn – hij sprong in het zwarte gat dat zich in heerlen zo voelen liet. een tekst met heel veel lijden, heel veel pijn, nog meer pijn, vreselijk leven en nogal wat stijfheid. na heel veel sentiment en FBstemmen met meer van dat prachtigs waagde ik een lichte kritiek voorzichtig geformuleerd ook: is het niet een beetje over de top. hysterisch ook. en dan die ik vorm. u begrijpt het lieve ik had het gedaan. ik mag dood en liefst nog voor 2016 begint. alle vrede is uit de jong getrokken – terwijl ik toch slechts aspirine adviseerde. wat is er tegen aspirine van de DA.

       

      Lijden in Limburg

      Net nu ik niet meer schrijven kan (en dan toch schrijven)
      dan toch, dan toch mijn zwanenzang. (ja, ja morgen weer een lading)
      Het jaar rot alle uren weg. Ik lig te bed. (willen we dit weten)
      Met teveel pijn. Teveel mezelf om (aspirine werkt goed)

      niet te zijn. Ik ben een lijf en dat heeft pijn. (2 asperines)
      En al dat dichten is een schijn van zonlicht
      op het plein gaan mensen haastig door
      met leven. Ik schrijf dat leven vreselijk is. (6 ger belmertjes in drie regels samengevat)

      Dat ik vooral de liefde mis en moed. (inderdaad)
      Dat ik van pijn en leegte vreselijk bloed. (aspirine verdunt het bloed, correct)
      Al ben ik in mijn eigen huis, toch ben ik
      Christus aan het kruis. Vergeef mij Heer. (oja het is limburg het land van odekerke)

      Ik kan niet meer dan ik wat ik doe. Ik schrijf.
      Dat alles zwart wordt en op schrift verstijft. (knoeiwerk – over graag)

       

      Martin M Aart de Jong

       

       

    • #849
      Rene Brandhoff
      Deelnemer

      Het doet mij zeer deugd dat webmeester zich opwerpt als redder van de DA drogisten, vanouds het centrum van vrede, kleine pijntjes en heugelijke geuren waarbij een heilzaam dropje nooit ontbrak.
      Indien heel Nederland het fatsoen kon opbrengen om nog even snel een doosje aspirine te halen voor de jaarwisseling, dan zouden al die tientallen licht kalende drogisters en hun frisse joffer die ook ergens stage moet lopen om te leren prijsstickers te plakken alsnog een doorstart naar 2016 kunnen maken. Ze zijn dan nog gered als de opruiïngsweken beginnen, de weken waarin de consument eensgezind zijn aanslag kan slaan bij o.a. De Drogist van het Eigen Volk.
      Ook in Heerlen, waarvan bijna niemand weet waar het precies ligt.

    • #1180
      marc tiefenthal
      Deelnemer

      Heerlijk ligt Heerlen daar ergens bij maar waarbij? Een beetje dichter wil tegenwoordig dichter van iets of iemand zijn; plattelanddichter, dorpdichter, des vaderland, en wat nog meer. Nolens wou het niet; ik geef hem groot gelijk. Een beetje dichter dicht zichzelf een gat, niet. Maar laat Amber nu maar gaan

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.