even de ANAGRAMMEN van ARIE VAN EGMOND veilig stellen

Home Forums Algemeen even de ANAGRAMMEN van ARIE VAN EGMOND veilig stellen

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #286
      Pom Wolff
      Sleutelbeheerder

      arie van egmond

       

      ARIE VAN EGMOND deelt het goud zilver en het brons in zijn anagrammenwedstrijd – NU met de publicatie van alle namen – wijtgaard is een graaitand – joop scholten heeft holpotjes – anke labrie heeft een leren bank en kees godefrooij heeft droefoogjes

      [Arie Arriveert, 25.10.2015]

      Wie won de enige echte virtuele hoe-ver-reikt-des-Eijldersdichters-geletterdheid-Ontwarhoofd-trofee?

      Natuurlijk verwachtte ik dat die dichters zich wel vol overgave over de door brownse, anagrammaticaal bijgestuurde bewegingen tot prettig gestoorde verwardheden gestolde elementaire deeltjes hunner namen en over die van hun nabije en verderafgelegen kunstverwanten zouden buigen, vast nieuwsgierig immers naar malle namen in namen. Dat alles verwachtte ik. Wel, de aandacht en puzzellust bleek overweldigend. Ik werd overspoeld door inzendingen, die zo dicht op elkaar in mijn mailbox vielen – sommigen reageerden bovendien inderdaad meermalen, mindering van bonuspunten voor lief nemend – dat het om tienden van seconden ging en ik nauwelijks de grens tussen de eerste tien wedstrijdkandidaten en de spek-en-bonen-rest van het deelnemersveld kon trekken. Of: nauwelijks? Het lukte me gewoon niet dus. Tussen de twaalfde en dertiende respondent pas viel een meetbaar tijdgat: 3,37 seconden. Snel daar de streep getrokken. Het moest zo zijn. Twaalf i.p.v. tien mededingers naar de hoe-ver-reikt-des-Eijldersdichters-geletterdheid-Ontwarhoofd-trofee.

      Maar zie: niet alleen qua inzendingsmomenten, ook qua resultaten ontliepen de illustere twaalf elkaar weinig tot niets. Om preciezer te zijn: twaalf ex-aequogevallen (niet: ex-equo, dat is uit-de-paardensport). In drie groepen van vier, dat dan weer wel. Drie kwartetten virtueel eremetaal! Vier vergulde Ontwarhoofden! Hè, gezellig. Voor ik de lijst met de zestig juiste ontwarringen geef, ga ik nu de twaalf prijswinnaars bekend maken.

      Het GOUD, en de eretitel ‘Des-Eijldersdichters-geletterdheid-Ontwarhoofd’, is voor het volgende gelukkige viertal: Rens N. Maatje, R.A. Netjesman, Marten Janse en ‘Namens, Artje’ (zo stond het er). Zij scoorden 52 punten. Gefeliciteerd allen.

      Het zilver (36 punten) gaat naar Frenk Snater, Frans Terken, Ken Renstraf en Ernst F. Anker.

      Het brons (24 punten) is voor Rik T. Badkamer, Tim A. Kerkdrab, Dr. Abrimetkak en Ditmar Bakker. Laatstgenoemde verdient nog een eervolle vermelding als degene die als eerste inzond. De wedstrijdaankondiging stond, afgerond, pas 3 minuten en 9 seconden op De Pom!

       

      arie van egmond

       

      Goed… De oplossingen nu…

      N. Echecnaadje – J.C. Aachenende; Pa Schalmeiboel – Michael Abspoel; Tommi J.V. Quasianderemandan – Jan Dominique van Amsterdam

      Dik & Ab Ramtrek – Ditmar Bakker; N.E. Bijltjesactie – Catelijne Beijst; Bea R. Rimleed – Delia Bremer; Lea R. Kutwijnboere – Katelijne Brouwer; Rob W. Peurerwtje – Peter W.J. Brouwer; Rob R. de Snauwer – Sander Brouwer

      Ivo Genendrama – Arie van Egmond; Evert N. Naaierd – Arie van der Ent ; S.S.E. van Snee – Es van Essen; Els Ossnee – Loes Essen

      Fokje N. Acne – Jaco Fennek; Fanny Krent – Tenny Frank

      Ike Droefoogjes – Kees Godefrooij; Oda Rausrug – Aurora Guds

      Hank Egoos – Koos Hagen; H.M. Lamvanallewijne – Jan Willem van Hamel; H.N. Omarming – Ron Hamming; H. Olie-IJsje – Jolies Heij; Jan S. Hosvet – Jos van Hest; Theo N.R. Uzi – Ton Huizer

      Arne M. Natjes – Marten Janse; Arno M.M.T. Gaartijden – Martin M. Aart de Jong; E. Hasj-Tongslijm – Hiltsje Jongsma

      Mick C. Kaler – Marcel Kick; Erna Askont – Anna Koster

      A.I. Lerebank – Anke Labrie; Anne G. Villabeurs – Lisan Lauvenberg; Lex Rum (o.a.) – Max Lerou; Lot Stringhinder – Gerdin Linthorst; Rob Kalekoplul – Paul Lokkerbol
      Tim Schamelheit – Michiel Matthes; Mel Walmenmis – Willem Mesman; I.N. Rommeldus – Simon Mulder

      Menno Roldrafmaf – Ronald M. Offerman; Ron D.D. Huiskoor – Dirk Oudshoorn

      Leo U.P. Anusman – Enno Paulusma; Tim Klam Peenpak – Mike Platenkamp
      Arne L. Ernst – Lennert Ras; Ir. N. Volbranie – Robin van Riel; Leo Sufnaloper – Paul Roelofsen; Ivo A.J. Minirochel – Michiel van Rooij

      Co N. Holpotjes – Joop Scholten; Titia N. Snoestoet – Antoinette Sisto; Sjaan Paal – Alja Spaan; Riek de Ketsrace – Erika de Stercke

      Stef Knarren – Frans Terken; Ir. T. Raredenkvormen – Merik van der Torren
      E.R. Bovenin – Robin Veen; Rein N. Vetmager – Gerrit Vennema; Efie Vijand van ’t Rijmke – Martin van de Vijfeijke ; Oom Ron Verfla – Floor Voerman

      Ard E. Warmbad – Bram de Waard; Ans S.C. Weerhaken – Anneke Wasscher; Sisi H. Rauwreet – Ria Westerhuis; Wim J.D. Graaitrant – Martin Wijtgaard; F. Mopflow – Pom Wolff

      Hr. Jan W. Zot- John Zwart

      Niet gedacht hè, dat je dit in je had! Discussiepunten waren trouwens nog de voornaamsvarianten Jaco en Jako bij Fennek (ik begrijp dat Jako juist is, bied hierbij mijn excuus aan) en bij dichter Van Amsterdam Jan Dominique en JanDomenique (ammekaarja). Beide lijken correct. Ach, ik mocht in mijn eigen Eijldersbundel Van Egmomd heten.

      Jullie verder een prettige wintertijd toewensend verblijf ik (voor de veijligheijd Elders),

      Ad Overname (ING)

       

       

       

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.