
Homedrinking is killing de Kroegbaas
Ik schrok wel even toen ik het kleine bordje zag hangen
‘Homedrinking is killing de Kroegbaas’
toch zeker niet de mijne
alarmbellen in mijn hoofd en in mijn maag
ik zag het toch goed … en alles sloeg op het hol
het enige juiste was binnenstappen, zonder schroom
een oproep van mijn kroegie bij mij om de hoek
drinken deed ik tot ik niet meer kon
totdat ik niet meer wist wie naast me zat
en hij me vroeg … ik ken jou niet … kom jij hier vaker
hij moest eens weten, alles voor mijn kroegbaas
die van thuis bedoel ik dan, want thuis was ook mijn kroeg
vooralsnog geen voornemens de kroegbaas te vermoorden
integendeel … hart onder de riem … ik ga vaker komen
want kroegbazen mogen niet uitsterven … never nooit niet
redders in nood … bazen met het hart op de juiste plek
onverbiddelijk zacht … immer dorstig … naar lieve klandizie
Rob Mientjes



























